Voimatestit

Voimatestit

Yhden toiston maksimisuoritukset ovat todella raskaita ja niitä voivat tehdä vain kokeneet voimailijat. Volt teknologian avulla maksimiykkönen voidaan korvata millä tahansa maksimitoistomäärällä.

Perinteisessä combine-testissä on testattu vain penkkipunnerrus. 

Esimerkiksi jos urheilija tekee takakyykyssä 8 toistoa 67,5 kg:lla, voidaan arvioida että hänen maksimiykkönen on 85kg.  Mitä vähemmän kokemusta urheilijalla on, sitä korkeampi toistomäärä voi olla. 5  tai vähemmän toistoa tuo yleensä parhaat tulokset ja jos toistomäärä on yli 10 maksimin tarkkuus laskee. 

Get Flash to see this player.

5. Rinnalleveto

Maksimi 1 rinnalleveto (kilomäärä) TAI max 3 toiston tai 5 toiston  kilomäärä
Esimerkiksi nostit rinnallevedossa 3 x 60kg tai 5 x 40 kg.

Rinnallevedon ohjeistus (demossa tanko irtoaa liian kauas kropasta)

6. Penkkipunnerrus

Penkkipunnerrusohjeet: jalat maassa, takamus penkissä, toistot suorille käsille, ei hyväksyttävää, kun selkä kaarella takamus ilmassa ja koukkukäsin pomputtelua. 

penkkipunnerrus; yläraaja- ja hartialihasten voimaa ja kestävyyttä. Korkeintaan 2 suoritusta.

Maksimi toistomäärä penkkipunnerrus 100kg:lla TAI  sen mukaan mihin urheilija pystyy. Voit tehdä  testin esimerkiksi max 3 toistolla tai 5 toistolla.  

Esimerkiksi nostit 3 x 80kg penkissä tai 5 x 60kg.

Penkkipunnerrus ohjeistus

NFL-linjamies Ndamukong Suh ja harjoittelua penkkipunnerrukseen

7. Takakyykky

Maksimi 1 toistomäärä penkkipunnerrus 100kg:lla TAI  sen mukaan mihin urheilija pystyy. Voit tehdä  testin esimerkiksi max 3 toistolla tai 5 toistolla.  

Esimerkiksi nostit 3 x 80kg penkissä tai 5 x 60kg.

Takakyykyn ohjeistus